Powrót
cashback

Cashback - więcej niż zakupy online

Serwisy cashback obiecują zarejestrowanym użytkownikom finansowe nagrody w postaci  konkretnego procenta wartości zamówienia, który trafia z powrotem na konto kupującego. Trzeba przyznać, że brzmi to zachęcająco. Jaką korzyść z tego mają sklepy internetowe, z marży których pieniądze wracają do klientów? Jak cała ta usługa działa w praktyce? Odpowiedzi przynosi nasz artykuł.

Cashback to całkiem nowa usługa łącząca sprzedawcę z klientem. Stała się ona przede wszystkim lubianą formą dla małych i średnich firm, które traktują cashback jako formę programu lojalnościowego. Działa on bowiem na zasadzie marketingu afiliacyjnego. Dosłowne tłumaczenie „zwrot pieniędzy” również nie jest przypadkowe. Klient dzięki tej usłudze otrzymuje pewien procent ze swoich zakupów z powrotem na swoje konto.

Zysk dla trzech stron

Serwisy specjalizujące się w usłudze cashback mają podpisane umowy ze sklepami partnerskimi, na podstawie których mogą wypłacać użytkownikom cashback. Wystarczy, że użytkownik przekieruje się na stronę sklepu internetowego właśnie przez ten serwis, a sprzedawca przekaże serwisowi prowizję za sprowadzenie do niego klienta.

Część tej kwoty trafia z kolei prosto na konto użytkownika. Jest to więc usługa łącząca trzy strony. Każda z nich czerpie zysk podczas dokonywania codziennych zakupów.

 

  1. Sklep zyskuje klienta, który na stronie internetowej sklepu dokonuje zakupu, a dzięki możliwości zaoszczędzenia konkretnej kwoty będzie chętnie do niego wracał. Powinien on również ustalić z serwisem cashback jasne zasady reklamy i aktywnie interesować się tym, gdzie dany serwis użytkowników wyszukuje. Zazwyczaj standardowe umowy opierają się na kampaniach PPC.

 

  1. Serwis cashback otrzymuje prowizję za sfinalizowane zamówienie i podobnie jak w przypadku sklepu internetowego zyskuje także lojalność zadowolonego klienta.

 

  1. Kupujący otrzymuje zwrot części wydanej kwoty. Cashback jest dla niego pewnym sposobem oszczędzania pieniędzy podczas codziennych czynności.

cashback

Zero kosztów, wysoki zysk

Początkowe koszty korzystania z usługi są zarówno w przypadku klienta, jak i sklepu internetowego zerowe. Rejestracja na stronie internetowej serwisu cashback jest bezpłatna, a sam klient płaci jedynie za towar, który zamawia na stronie internetowej sklepu - żadnych opłat manipulacyjnych ani dla klienta, ani dla sklepów partnerskich.

Cashback jako nowoczesna usługa

Zwrot części wydanych pieniędzy to nie jedyna korzyść, jaką zyskują użytkownicy serwisu cashback. W Polsce można ich znaleźć kilka – Tipli.pl, Refunder.pl, Planetplus.com i inne. Jedną z największych zalet jest szybka i dostępna obsługa klienta, która zakresem swoich działań często zastępuje obsługę poszczególnych sklepów.

Serwisy cashback najczęściej starają się rozwijać i budować dla swoich użytkowników kompleksową usługę. Przykładem jest jeden z najlepiej ocenianych na platformie Facebook serwis cashback Tipli.pl, który oprócz wspomnianej usługi informuje swoich użytkowników o dużych akcjach zakupowych, takich jak Weekend Zniżek, Black Friday czy inne oraz udostępnia informacje o sklepach partnerskich i ich promocjach.

Serwisy cashback często też prowadzą własny blog, w którym znajdują się informacje na temat partnerskich sklepów, najpopularniejszych produktach, porady, jak kupować oszczędnie i gdzie szukać zniżek. To dodatkowa zaleta - zakupowa inspiracja, której nie trzeba daleko szukać.

Artykuły o charakterze edukacyjnym przedstawiają przede wszystkim problematykę reklamacji w sklepach internetowych, pomagają odnaleźć się klientowi w świecie internetowych zakupów i pozwalają bliżej poznać wszystkie aspekty działania internetowego rynku.

cashback

Nowy sposób na program lojalnościowy i korzyści dla firm

Celem serwisu cashback jest zadowolenie klienta i sklepu partnerskiego. Możemy go sobie wyobrażać właściwie jako jeden klub zakupowy, który każdej ze stron stara się przedstawiać powody do dalszej współpracy. W przypadku cashbacku zniżka nie stanowi argumentu pierwszoplanowego - serwis wypłaca nagrody w konkretnym odstępie czasowym, a z punktu widzenia sklepów internetowych może zastępować program lojalnościowy.

Własny program lojalnościowy to dla zaczynających i małych firm dość niejasna inwestycja, która przynosi zysk raczej w dłuższej perspektywie czasowej. Współpraca z serwisem cashback to w tym przypadku doskonała alternatywa i możliwość szybkiego pozyskania klientów - bez ryzyka. Dodatkowo, podłączenie sklepu do programu jest banalnie proste. Wystarczy dokonać rejestracji w dowolnej sieci afiliacyjnej lub posiadać własny program afiliacyjny, który umożliwi trackowanie użytkowników.

Wypłata bonusów i prowizji

Same zwroty za zakupy można na niektórych portalach wypłacić już od 1 grosza, inne natomiast wymagają uzbierania kilkudziesięciu złotych. Przed zleceniem wypłaty należy poczekać na potwierdzenie cashbacku ze strony sklepu internetowego. Wynika to z możliwości ewentualnej reklamacji lub zwrotu zakupionego towaru. Potwierdzenie otrzymanego zwrotu trwa od kilku dni do 2 miesięcy.

Sklepy internetowe wypłacają prowizję wyłącznie za sfinalizowane i zrealizowane zamówienia, co jest najbardziej praktycznym modelem niż ten, który znamy z innych form reklamy. W przypadku płatności na podstawie ilości wyświetleń czy kliknięć często się bowiem może stać, że reklama pochłonie ogromne środki finansowe, które nie przełożą się na ilość zrealizowanych zamówień.

Użytkownicy dość często mają też możliwość udziału w najróżniejszych konkursach o atrakcyjne nagrody lub zniżki. Serwisy cashback dodatkowo inwestują w różne dostępne kanały, dzięki czemu oferta nawet najmniejszych sklepów ma szansę dotrzeć do setek tysięcy ludzi, którzy regularnie i chętnie kupują online. Do sukcesu wystarczy interesująca promocja czy limitowany czasowo kod rabatowy.

Cashback jest fenomenem, który zyskał wielu zwolenników nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Z pewnością nie jest to krótkoterminowy trend. Jego wysoka popularność pozwala nam twierdzić, że nie raz jeszcze o nim usłyszymy, a sama usługa może pozwolić nam nieco ujarzmić domowy budżet.

[Głosów:2    Średnia:3/5]
O autorze /

Doświadczony Online Marketing Manager, od 7 lat aktywny w branży marketingu internetowego. Specjalizuje się w tworzeniu koncepcji i realizacji kampanii w marketingowych kanałach komunikacji: Social Media, ePR, SEO i SEM. Wcześniej pracował w największych agencjach interaktywnych w Polsce, m.in. OS3, Netizens. Z kantoronline.pl związany od 2015 roku. Poszukiwacz narzędzi internetowych ułatwiających zarządzanie czasem i finansami.

Dodaj komentarz